Αλβιόνα Μάντσο: Το παιδί μεταναστών που “έσπασε τα κοντέρ” στις πανελλήνιες, χωρίς φροντιστήριο

Αλβιόνα Μάντσο: Το παιδί μεταναστών που “έσπασε τα κοντέρ” στις πανελλήνιες, χωρίς φροντιστήριο

(Τοιχογραφία που εμπνεύστηκε η Αλμπιόνα όταν φοιτούσε στο γυμνάσιο. HTTPS://EKTOSPROGRAMMATOS.WORDPRESS.COM)

Μπορεί ένας μαθητής να φτάσει στην πιο ψηλή κορυφή χωρίς να φοιτήσει ούτε μία ώρα σε φροντιστήριο; Η Αλβιόνα Μάντσο απάντησε καταφατικά (και εμφατικά) στο ερώτημα. Ναι, μπορεί!

Στα ρεπορτάζ για τους άριστους των αρίστων μετά από τις πανελλήνιες εξετάσεις γίνεται πάντα λόγος για το ρόλο που έπαιξε το εντατικό διάβασμα και το φροντιστήριο στη διάκριση που πέτυχαν οι υποψήφιοι. Απολύτως φυσιολογικά αφού τα φροντιστηριακά μαθήματα είναι πλέον, εδώ και δεκαετίες, ένας “θεσμοτεθημένος παραθεσμός” στην ελληνική παιδεία. Το μότο είναι το αναμενόμενο: Χωρίς φροντιστήριο, δεν περνάς στο πανεπιστήμιο.

Έρχεται όμως ένα παιδί μεταναστών από την Αλβανία, η εκπληκτική Αλβιόνα Μάντσο, να στείλει στον κάλαθο των αχρήστων όλα τα στερεότυπα και όλες τις δήθεν βεβαιότητες.

Η σημαιοφόρος του 2ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας έσπασε τα κοντέρ στις πανελλήνιες περνώντας πρώτη (και καλύτερη) στο τμήμα Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το καλύτερο όμως έρχεται τώρα. Η Αλβιόνα δεν φοίτησε ούτε λεπτό σε φροντιστήριο!!! Τα κατάφερε εξαιρετικά μόνο με τη δική της προσπάθεια και την υποστήριξη των καθηγητών της στο (δημόσιο) σχολείο. Απίστευτο αλλά πέρα για πέρα αληθινό.

Η μη φοίτηση σε φροντιστήριο επίσης δεν προέκυψε από ανάγκη αλλά από επιλογή του παιδιού! “Οι γονείς μου ήθελαν να με γράψουν και πράγματι στην αρχή της χρονιάς πήγαμε σ’ ένα φροντιστήριο της γειτονιάς. Διαπίστωσα όμως ότι εφόσον έκανα το βήμα, δεν θα είχα το χρόνο να ήμουν το ίδιο αποδοτική. Σκέφτηκα ότι θα μπορούσα μόνη μου να οργανώσω το διάβασμά μου καλύτερα και πιο αποτελεσματικά” μας αφηγείται η ίδια.

albiona32
Η Αλμπιόνα, σημαιοφόρος του σχολείου της, παραλαμβάνει την ελληνική σημαία. Φώτο Ν.Κ.

Οπερ και εγένετο… “Το πήρα, λοιπόν, απόφαση. Ενημέρωσα και τους καθηγητές μου στο σχολείο οι οποίοι καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς ήταν ιδιαίτερα υποστηρικτικοί. Και έτσι προέκυψε αυτό το αποτέλεσμα” μας λέει με την ακόμα παιδική φωνή της η Αλβιόνα. Η χαρά της δεν μπορεί να κρυφτεί και γιατί να κρυφτεί άλλωστε.

“Ευτυχώς οι γονείς μου δεν με πίεσαν καθόλου. Συναίνεσαν στην επιλογή μου να μην παρακολουθήσω φροντιστηριακά μαθήματα, με στήριξαν στο μέγιστο βαθμό καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και για να σας προλάβω, όχι δεν μου έκαναν κάποιο ιδιαίτερο δώρο για την επιτυχία μου. Η υποστήριξη είναι το καλύτερο δώρο και αυτό που μου έδωσαν απλόχερα οι δικοί μου” συμπληρώνει.

“Η διάκριση λόγω της καταγωγής μου με έκανε πιο δυνατή”

Η Αλβιόνα Μάντσο είναι μοναχοπαίδι. Οι γονείς της, οικονομικοί μετανάστες από την Αλβανία, εγκαταστάθηκαν στη Νέα Ιωνία στις αρχές της δεκαετίας του 90. Η Αλβιόνα γεννήθηκε εκεί και φυσικά μιλάει τέλεια τα ελληνικά όπως και πολλά άλλα παιδιά, μετανάστες δεύτερης γενιάς, στην πατρίδα μας.

Την ρωτάμε αν βίωσε κάποια στιγμή ρατσισμό ή διάκριση στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στη σχολική της ζωή: “Στο Δημοτικό ήμουν το μοναδικό παιδί μεταναστών στην τάξη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πράγματι να βιώσω ενός είδους διάκριση. Ήμουν και είμαι πολύ ευαίσθητη, δεν θα πω ψέματα ότι δεν με επηρέασε. Αλλά επίσης μπορώ να σας πω ότι όλο αυτό τελικά με έκανε πιο δυνατή. Πίστεψα περισσότερο στον εαυτό μου. Τα πράγματα βελτιώθηκαν πολύ στο Γυμνάσιο και στο Λυκείο όπου φοιτούσαν και άλλα παιδιά μεταναστών”.

Αλβιόνα-Μάντσο1
Η Αλμπιόνα σε θεατρική παράσταση του σχολείου της
ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ…ON WORDPRESS.COM

Πλέον, η Αλβιόνα είναι φοιτήτρια Πληροφορικής: “Μου άρεσε πολύ το μάθημα της Πληροφορικής στο σχολείο και στα μέσα αυτής της τελευταίας χρονιάς αποφάσισα να στραφώ σ’ αυτόν τον κλάδο. Με ενδιαφέρει πάρα πολύ ο προγραμματισμός αλλά δεν ξέρω ακόμα με ποιο ειδικό αντικείμενο θα καταπιαστώ και τι ακριβώς θέλω να κάνω. Αλλά ναι, ο προγραμματισμός είναι η προτεραιότητα στα ενδιαφέροντά μου” μας λέει η Αλβιόνα.

Η καραντίνα, για την Αλβιόνα, αποτέλεσε έναν ακόμη υποστηρικτικό παράγοντα στην προσπάθειά της: “Οργανώθηκα καλύτερα, διάβασα περισσότερο ενώ ταυτόχρονα ξεκουράστηκα. Υπήρχε βέβαια μία σχετική αβεβαιότητα για το χρόνο και τον τρόπο που θα διεξαχθούν οι εξετάσεις αλλά ευτυχώς και αυτή ξεπεράστηκε”.

Κάπως έτσι προέκυψαν οι εξής επιδόσεις: 20 στην Πληροφορική, 20 στην Οικονομία, 18,6 στα μαθηματικά και 16,4 στην, πολύ απαιτητική εφέτος, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Πρώτη, όπως τονίσαμε και παραπάνω, στην σχολή Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας. Και θα το επαναλάβουμε: Χωρίς φροντιστήριο.

“Στα αγγλικά έκανα φροντιστήριο” μας λέει γελώντας “αλλά εκεί δεν υπήρχε άλλη επιλογή”.

Η εμβληματική επιτυχία της έγινε αποδεκτή με τον καλύτερο τρόπο από το σχολείο της. Στο μπλογκ του 2ου ΓΕΛ Νέας Ιωνίας και του 5ου Γυμνασίου της πόλης, το άρθρο για την Αλβιόνα είναι αναλυτικό και εξόχως διαφωτιστικό. Κρατάμε από αυτό το σχόλιο της Λήδας Καρακίτσου, καθηγήτριας Πληροφορικής στο τμήμα της Αλβιόνα:

“Όταν είσαι 17 χρονών η πνευματική ευφυΐα είναι ένα προσόν που ξεχωρίζει. Ειδικά στην σχολική τάξη δεν μπορεί να κρυφτεί. Είναι γεγονός ότι η Αλβιόνα είναι προικισμένη με ευφυΐα σε υπερθετικό βαθμό. Ωστόσο, η επιτυχία της κρύβεται εξίσου στη δυναμική του χαρακτήρα της. Η μάθηση δεν είναι απλή μετάδοση γνώσεων, είναι διαδικασία που βασίζεται στην σχέση που καλλιεργείται μεταξύ μαθητή και διδάσκοντα.

Η Αλβιόνα, όλα αυτά τα χρόνια, έδειξε πίστη σε αυτή την σχέση. Εμπιστεύτηκε εμάς, τους εκπαιδευτικούς του Δημόσιου Σχολείου -που από πολλούς σήμερα θεωρείται μη αποτελεσματικό και απαξιώνεται- ότι θα σταθούμε καθοδηγητές και συνοδοιπόροι της στην σχολική διαδρομή, και ειδικά εφέτος στο δύσκολο ταξίδι των Πανελλήνιων εξετάσεων. Η Αλβιόνα δίδαξε πολλά και σε εμάς. Με την ωριμότητα, την στοχοπροσήλωση, τη συμμετοχική της διάθεση, την κρίση, τη μεθοδικότητα, την επιμονή και την ταπεινότητά της. Πιστεύω και εύχομαι η φετινή επιτυχία να είναι για εκείνη μόνο η αρχή”.

Κρατήστε κάπου το όνομα της Αλβιόνα Μάντσο. Ίσως κάποτε να μιλάει όλη η Ελλάδα γι’ αυτήν…

Πηγή: news247.gr

Σχετικά άρθρα: