Αλβανία: 356 εκατ. ευρώ η συνολική αξία του έργου Vorë-Hani i Hotit

Αλβανία: 356 εκατ. ευρώ η συνολική αξία του έργου Vorë-Hani i Hotit

Ο Αλβανικός Σιδηρόδρομος ενημέρωσε τα στοιχεία για το έργο Vorë-Hani i Hotit, αναφέροντας ότι η πιο πιθανή ημερομηνία που θα ανοίξει ο διαγωνισμός για την κατασκευή είναι οι αρχές Ιουλίου 2023.

Η συνολική αξία του έργου είναι 356 εκατ. ευρώ, καθώς θα συγχρηματοδοτηθεί από πλήθος διεθνών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων όπου η χώρα μας έχει ζητήσει δάνεια. Έτσι, τουλάχιστον 160 εκατ. ευρώ είναι επιχορηγήσεις από το Επενδυτικό Πλαίσιο στα Δυτικά Βαλκάνια, 100 εκατ. ευρώ είναι δάνεια από την EBRD και άλλα 100 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Το έργο στοχεύει στην αποκατάσταση και κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής 120 χιλιομέτρων. Η προκήρυξη αυτής της προκήρυξης έγινε στο σύστημα της EBRD στις 27 Ιουνίου, ενώ η αποσφράγιση του διαγωνισμού είναι την επόμενη μέρα.

Το έργο αποτελεί μέρος της επέκτασης του Διευρωπαϊκού Κύριου Δικτύου Μεταφορών ΔΕΔ-Μ στα Δυτικά Βαλκάνια, το οποίο θα συνδέσει την Αλβανία με τα περιφερειακά και ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα μέσω του πανευρωπαϊκού διαδρόμου Χ.

Ο σιδηρόδρομος Vorë-Hani Hotit διέρχεται από επτά δήμους και διασχίζει τα δυτικά πεδινά της Αλβανίας, με κατεύθυνση από Νότο προς Βορρά. Ο σιδηρόδρομος συνδέει τα αστικά κέντρα Vora, Mamurras, Laç, Milot, Lezha, Shkodra και Koplik. Διασχίζει τα κρατικά σύνορα Αλβανίας/Μαυροβουνίου στο Hani e Hoti (χλμ 140). Σύμφωνα με τη διοικητική διαίρεση, ο σιδηρόδρομος διασχίζει τα εδάφη επτά δήμων (Vorë, Krujë, Kurbin, Lezhë, Vau Dejës, Shkodër και Malësi e Madhe).

Η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή Vorë – Hani i Hotit κατασκευάστηκε σε δύο στάδια: από τη Vora στο Laç στις αρχές της δεκαετίας του 1960, ενώ από το Laç στα σύνορα Αλβανίας-Μαυροβουνίου το 1985. Ο σεισμός της 29ης Νοεμβρίου 2019 διέκοψε τη λειτουργία αυτής της γραμμής λόγω στη ζημιά στη γέφυρα του ποταμού Ishem, αλλά ακόμη νωρίτερα η ταχύτητα διέλευσης των τρένων ήταν πολύ χαμηλή.

«Η υποδομή της πίστας έχει επιδεινωθεί λόγω έλλειψης συντήρησης. Η μέγιστη ταχύτητα κίνησης των τρένων είναι περίπου 40 km/h και σε ορισμένα σημεία είναι μικρότερη από 20 km/h. Οι περιορισμοί ταχύτητας αμαξοστοιχίας προέρχονται επίσης από συχνές μη εξουσιοδοτημένες ισόπεδες διαβάσεις (μη εξουσιοδοτημένες διελεύσεις με τοπικούς δρόμους).

Το σύστημα σηματοδότησης, κατεστραμμένο σε περιόδους αναταραχών το 1991 και το 1997, είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Οι υπηρεσίες μεταφοράς εμπορευμάτων αφήνουν κάτι το επιθυμητό, ​​με μεγάλους χρόνους ταξιδιού και χαμηλή ζήτηση, και όχι προγραμματισμένες.

Οι σταθμοί επικοινωνούν μέσω ραδιοφώνου. Ως αποτέλεσμα, δεν υπάρχει ελεγχόμενο σύστημα ασφαλείας για την κίνηση των τρένων και κατά συνέπεια ο κίνδυνος ατυχημάτων είναι υψηλός. Ενώ η γεωμετρία της οριζόντιας επέκτασης του σιδηροδρόμου είναι αρκετά καλή», – υπογραμμίζεται στο σχέδιο κοινωνικής-περιβαλλοντικής αλληλεπίδρασης που υποστηρίζεται από το Επενδυτικό Πλαίσιο στα Δυτικά Βαλκάνια.

sidirodromikanea.blogspot.com

Σχετικά άρθρα: