Γιατί ο αυτοκινητόδρομος Τιράνων-Δυρραχίου να έχει διόδια;

Γιατί ο αυτοκινητόδρομος Τιράνων-Δυρραχίου να έχει διόδια;

Η επέκταση του αυτοκινητόδρομου Τιράνων-Δυρραχίου, μπορεί να συνοδεύεται από πρόσθετο κόστος για τους χρήστες του δρόμου. Στα έγγραφα για τους όρους εντολής για την ανακατασκευή της γέφυρας Beshir, στον άξονα Plepa-Ndroq-Tirana, η αλβανική οδική αρχή έχει έμμεσα αποδεχθεί ότι το τμήμα αυτό μπορεί να επιστραφεί με πληρωμή στο μέλλον.

Η βελτίωση του σημερινού αυτοκινητόδρομου μεταξύ Τιράνων και Δυρραχίου θα περιλαμβάνει σύστημα διοδίων, επομένως πρέπει να προβλεφθεί μια εναλλακτική διαδρομή. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να διευρυνθεί ο δρόμος που συνδέει τις δύο πόλεις μέσω Ndroqi και Plepa.

Μάλιστα, δεν πρόκειται για νέα ιδέα, παλαιότερα επί κυβέρνησης Rama 2 υπήρχε η πρόταση παραχώρησης για την επέκταση του αυτοκινητόδρομου Τιράνων-Δυρραχίου.

Κατά την παρουσίαση του σχεδίου προϋπολογισμού του 2019, στην επιτροπή οικονομίας, ο τότε υπουργός Οικονομικών Arben Ahmetaj δήλωσε ότι είχε πρόταση για παραχώρηση για αυτόν τον άξονα. Στις 12 Ιουνίου 2018, όταν ήταν υπουργός Οικονομικών και Οικονομίας, επιβεβαίωσε ότι: «Εν τω μεταξύ, προετοιμάζεται η διαδικασία για τον άξονα Τιράνων-Δυρράχιο με επέκταση 3 λωρίδων κυκλοφορίας, δηλαδή συνολικά 6 λωρίδες για τον βασικό αυτό άξονα της χώρας (Τίρανα-Δυρράχιο) και συνέχιση περαιτέρω βελτίωσης, μέσω νέου άξονα, Vorë-Rrogozhinë. Θέλω να τονίσω ότι το έργο που υποβλήθηκε επίσημα στο Υπουργείο Υποδομών έχει διανεμηθεί στις αρχές που συμμετέχουν στην εξέταση του έργου, συμπεριλαμβανομένου του Υπουργείου Οικονομικών και Οικονομίας. Πρόκειται για πρόταση, η οποία απαιτεί μηδέν λεκ από τον κρατικό προϋπολογισμό. Θα χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από επενδυτές και μακροπρόθεσμα, η απόδοση της επένδυσης θα προέρχεται από τη χρηματοδότηση διοδίων είτε για λειτουργίες, για συντήρηση είτε για επενδύσεις, εάν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις», είπε ο Ahmetaj.

Αυτό που είναι γνωστό μέχρι στιγμής είναι ότι η κυβέρνηση έχει αποσυρθεί από την επιλογή παραχώρησης για την επέκταση του αυτοκινητόδρομου Τιράνων-Δυρραχίου, αφού οι ιθύνοντες της ARRSH δήλωσαν ότι το έργο αυτό θα δημοπρατηθεί με κονδύλια του προϋπολογισμού. Το ερώτημα που προστίθεται είναι ότι αφού η επέκταση του δρόμου θα γίνει με κονδύλια του προϋπολογισμού, δηλαδή πληρώνεται από φόρους πολιτών, γιατί να επιστραφεί ο άξονας με πληρωμή;

Σχετικά άρθρα: