Η Ελλάδα απέχει από το βαλκανικό κίνημα διαμαρτυρίας για την συνεχιζόμενη ακρίβεια

Εκατοντάδες καταναλωτές σε όλη τη Βαλκανική συμμετείχαν σε μποϊκοτάζ κατά των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, διαμαρτυρόμενοι για τις αυξανόμενες τιμές βασικών αγαθών και τη συνεχιζόμενη ακρίβεια.
Η καμπάνια ξεκίνησε για πρώτη φορά στην Κροατία, αλλά τώρα έχει αρχίσει να επεκτείνεται και σε άλλα βαλκανικά κράτη των Δυτικών Βαλκανίων, όπως στην Βοσνία-Ερζεγοβίνη, στο Μαυροβούνιο και στη Σερβία.
H έλλειψη οργανωμένης καταναλωτικής συνείδησης που συναντάται στην Ελλάδα, λειτουργεί αποτρεπτικά για αντίστοιχη διαμαρτυρία που θα κορυφωθεί με μποϊκοτάζ.
Κατά την περσινή χρονιά ο ΙΝΚΑ προέτρεψε τρεις φορές τους καταναλωτές να προχωρήσουν σε μποϊκοτάζ, αλλά αυτές οι δράσεις δεν στέφθηκαν από ιδιαίτερη επιτυχία.
Το πρώτο μποϊκοτάζ που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, καταγράφηκε το 1975 και αφορούσε διαμαρτυρία για τις τιμές του κρέατος. Τρία χρόνια μετά σημειώθηκε μποϊκοτάζ για τις τιμές των εισιτηρίων των λεωφορείων. Τη δεκαετία του 1980 σημειώθηκαν αρκετά μποϊκοτάζ που αφορούσαν μεταξύ άλλων τις τιμές στο ψωμί, και τα οπωροκηπευτικά, αλλά και τη χρήση ορμονών σε κρέας, ενώ χαρακτηριστικό ήταν και το μποϊκοτάζ του 1996 που αφορούσε πληθώρα προϊόντων. Με ορισμένες εξαιρέσεις, τα μποϊκοτάζ αυτά δεν είχαν μεγάλη συμμετοχή, ενώ ακόμη χειρότερα είναι τα πράγματα σήμερα.
Ένα από τα πιο επιτυχημένα μποϊκοτάζ τα οποία οργάνωσε η ΕΚΠΟΙΖΩ, σύμφωνα με την πρόεδρό της, έγινε το 2008 και αφορούσε το βρεφικό γάλα. Τότε, «με πολύ συντονισμένες προσπάθειες», δύο εταιρείες έριξαν την τιμή κάτω από το ένα ευρώ και στη συνέχεια το ίδιο έπραξαν και άλλες.
Με πληροφορίες από: in.gr