Σιδηρόδρομος Δυρράχιο-Πρίστινα: Ανακοινώνεται ο νικητής που θα υλοποιήσει τη μελέτη σκοπιμότητας

Η κατασκευή του σιδηροδρόμου που θα συνδέει την Αλβανία με το Κοσσυφοπέδιο δεν είναι πλέον απλώς μια πρόταση, αλλά μια πρωτοβουλία που θα γίνει πραγματικότητα σε λίγα χρόνια.
Η κυβέρνηση, μέσω της Διεύθυνσης Αλβανικών Σιδηροδρόμων, επέλεξε επίσης την ένωση των νικητριών εταιρειών του διαγωνισμού για την υλοποίηση της μελέτης σκοπιμότητας και της ιδέας για τo συγκεκριμένο έργο.
Πρόκειται για την «ILF Consulting Engineers Austria GmbH» – ABKONS SH.P.K. οι οποίες πρόσφεραν 168,9 εκατομμύρια λεκ για την υλοποίηση αυτού του έργου από τα 200 εκατομμύρια λεκ που ήταν το οριακό ταμείο που έθεσε η κυβέρνηση στον προϋπολογισμό για το σκοπό αυτό. Οι εταιρείες θα έχουν στη διάθεσή τους 14 μήνες για να κάνουν τη μελέτη σκοπιμότητας και να κατασκευάσουν την ιδέα του έργου του σιδηροδρόμου Δυρράχιο-Πρίστινα.
Υπάρχουν δύο εναλλακτικές λύσεις για τη μελέτη σκοπιμότητας που εκπονήθηκε από τους Αλβανικούς Σιδηροδρόμους. Η πρώτη παρέχει συνολικό μήκος 137 χλμ. Ξεκινά από το σταθμό Mjeda στη Σκόδρα μέχρι τα σύνορα με το Κοσσυφοπέδιο είναι περίπου 107 χλμ. Η νέα γραμμή διέρχεται από δύο διαδοχικές σήραγγες λόγω του δύσκολου εδάφους μέχρι την περιοχή Ρέψη, κοντά στον αυτοκινητόδρομο Rrëshen-Kalimash.
Η γραμμή αυτή προβλέπει την κατασκευή μιας σήραγγας στην περιοχή Bisak και μιας γέφυρας πάνω από την υδροηλεκτρική λίμνη Fierz για να φτάσει στη Morina. Ενώ από το τμήμα του Κοσσυφοπεδίου, η σιδηροδρομική γραμμή σχεδιάζει να πάει στο Γκιάκοβο. Η γραμμή Kramovik-Qafë Morin έχει μήκος 30 χλμ. Αυτό είναι το πιο δαπανηρό έργο από οικονομική άποψη.